Please assign a menu to the primary menu location under menu

Biznes

Dlaczego warto się pozycjonować?

Utworzenie firmowej strony internetowej ma jasno określony cel. Chodzi o przedstawienie oferty firmy i zainteresowanie potencjalnych klientów. Chodzi również o to, aby osoba szukająca określonej usługi odnalazła naszą firmę jako rozwiązanie swojego problemu. W obu przypadkach więc konieczne jest aby naszą stronę odwiedzało jak najwięcej ludzi, ponieważ część z nich to nasi potencjalni klienci. Aby na stronę weszło jak najwięcej osób musi być ona obecna w wyszukiwarce. Nikt przecież nie wpisze nagle www.twojastrona.pl. Należy się więc pozycjonować, czyli wykonywać różne zabiegi aby znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego jest to takie istotne? Ponieważ jeśli ktoś szuka jakiejś określonej usługi to wpisze w wyszukiwarkę odpowiednią frazę i przejrzy może dwie – trzy pierwsze pozycje. Jeśli znajdzie tam to czego szuka nie ma potrzeby szukać niżej więc obecność na stronie drugiej czy trzeciej nie daje praktycznie nic. Znalezienie się w pierwszej dziesiątce to minimum, które musi być spełnione aby zaistnieć w Internecie. Pozycjonowanie jest procesem, który trwa dość długo i tak naprawdę nie jest to precyzyjne wykonywanie określonych działań.

hg-mobile

Wypozycjonowanie strony na ciekawą frazę to zwykle 3 – 5 miesięcy czasu. Jest to więc proces długotrwały, ale nie jest powiedziane, że nie stanie się to dużo szybciej. Ciężko  jest jednak tak naprawdę prognozować cokolwiek. Pozycjonowanie zwykle zaczyna się od określenia słów kluczowych, które najlepiej pasują do danej branży czy usług danej firmy. Dl przykładu – jeżeli twoja strona zajmuje się projektowaniem stron internetowych lokalnie, to fraza kluczowa może wyglądać następująco: „strony internetowe Kraków„. Następnie należy lekko zmodyfikować budowę strony aby wpleść te właśnie wybrane frazy w jej treść. Optymalizacja witryny pod wieloma względami również jest bardzo ważna, ponieważ indeksacji strony dokonuje robot wyszukiwarki, który zwraca uwagę na takie elementy jak treść, czas ładowania strony, zgodność kodu ze standardami itp.

Kolejnym krok jest najbardziej żmudny i czasochłonny – czas na linkowanie. O jakości strony decyduje ilość mocnych linków z innych stron. Mocnych czyli takich, które pochodzą z wysoko ocenianych stron. Głównym zadaniem pozycjonerów jest więc pozyskanie jak największej ilości linków. Do tego celu konieczne jest napisanie artykułów o odpowiedniej treści i umieszczanie ich na specjalnie przygotowanych do tego stronach. Im mocniejsza strona, tym link zawarty w artykule ma większą wartość i pozycjonowanie przynosi lepszy efekt. Własnoręczne wypozycjonowanie strony nie jest procesem trudnym, jest natomiast długotrwałe i wymaga pewnej wiedzy. Jeśli kompletnie nie wiemy lub nie mamy czasu na tego typu zabawę możemy zlecić to agencji reklamowej, która zrobi to za nas. Możliwe, że nawet agencja która będzie projektować dla nas stronę www zaproponuje jej wypozycjonowanie za niewielką dodatkową opłatą.Na pytanie można odpowiedzieć jednym zdaniem – bo ruch organiczny jest tańszy od sponsorowanego!