Please assign a menu to the primary menu location under menu

Nauka i technika

Jak i gdzie umieścić link?

Moc witryny zależy od czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Dziś zajmiemy się jedną ze zmiennych zewnętrznych – odnośnikami. Pozycjoner zawsze dąży do zdobycia jak największej ilości linków wysokiej jakości. Dla Google linki określają bowiem popularność strony docelowej w internecie. Ważnym aspektem jest anchor text, czyli tzn. tekst kotwicy.

Aby linkowanie miało sens, musi być on odpowiednio skonstruowany (anchor jako docelowa fraza). Dodatkowo można ustalić atrybut title, które jest dopełnieniem do anchora. Najgorszą rzeczą, jaką można popełnić w budowie linku jest podanie tych samych danych w tekście kotwicy i atrybucie title. Title posiada o wiele mniejszą moc niż anchor. Przykład poprawnie skonstruowanego linku:Motoryzacja Najcenniejsze są linki tematyczne, gdyż autorzy algorytmu zdają sobie sprawę z faktu, iż konkurencja niechętnie ze sobą współpracuje. Dla przykładu, posiadając stronę o motoryzacji nie zabiegaj o link ze strony o grzybobraniu. Oczywiście korzystnie wpłynie to na Twoje SERPy (nawet minimalnie), ale powiązanie tematyczne jest marne. Warto zabiegać też o linki zwrotne ze stron eksperckich. Przykładem takiej witryny może być Wikipedia. Pomimo nofollow umieszczenie linka w tej encyklopedii jest dobrym rozwiązaniem.

Tylko bez spamu… Domeny .edu oraz .gov, historycznie rzecz biorąc, rzadko są źródłem niechcianej, natarczywej treści (nie są więc siedliskiem spamu, a unikalnego contentu). Strony o tej domenie przez dłuższy czas nie zmieniają się, dzięki czemu jest szansa, ze odnośnik umieszczony na niej nie zniknie. Wiek jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na moc strony! Najczęściej domeny edukacyjne i rządowe posiadają wysoki autorytet, co też zachęca tylko do linkowania z tych stron. Pomimo końca złotej ery katalogów, kilka linków z takich stron nie zaszkodzi. Jednakże opieranie swojej pozycji na takich stronach jest błędną działalnością. Najmocniejsze katalogi należące do wp, onetu czy dmoz.org niosą za sobą duże korzyści. Co do masowego katalogowania – najczęściej sprowadza się to do spamowania automatami nieunikalnymi opisami. Strzeż się ofert na Allegro. Już lepiej wydać trochę gotówki na copywritera, który dostarczy teksty gotowe do opublikowania na tzn. presell page (określanych preclami). Precle są zbiorami artykułów nazywanych często katalogami dla ambitnych. Ich przewaga nad katalogami polega często na realnych użytkownikach.

Precle cechują się lepszą nawigacją niż katalogi. Dobry presell jest czytany przez internautów, a jeżeli artykuł (wysokiej jakości) pojawi się na takim preclu, to pojawia się szansa na zdobycie naturalnych linków. Naturalne linki są najlepszymi z odnośników. Odporne na prawie każde zmiany w algorytmie. Pisząc ciekawe, unikalne teksty jesteś w stanie je zyskać. Mało komu się chcę – trzeba poświęcić na to dużo roboty. Nie ma się też pewności, że się je zyska. W gust internautów czasem ciężko trafić. Po ostatnich zmianach zauważono, że linki z portali społecznościowych też przynoszą korzyści. Social Media kreują coraz częściej rankingi. Zakładając stronę, warto zaistnieć na Facebooku, Blipie czy Twitterze. Kiedyś takie coś byłoby nie do pomyślenie – teraz nikogo to nie dziwi. Nie trzeba być specjalistą w SEO, by zdobyć wartościowe linki. Udzielając się na forach i blogach, warto dobrać odpowiednią sygnaturkę. Nie pozwoli to na zdobycie dobrych pozycji przy konkurencyjnych frazach, ale na dobry początek wystarczy. I jak to się mówi – linków nigdy nie za dużo.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.