Please assign a menu to the primary menu location under menu

Nauka i technika

Jak rozpoznać dobry katalog?

Proces katalogowania, choć liczy sobie już wiele lat, wciąż jest jedną z podstawowych czynności mających na celu wypozycjonowanie strony, czyli podniesienie pozycji danego portalu  na ustalone zapytania w wyszukiwarkach.  Aby nie marnować czasu, najlepiej dodawać do najlepszych katalogów. W jaki jednak sposób znaleźć te „naj”? Weźmy pod uwagę kilka czynników, które wpływają na moc katalogu. Przede wszystkim wiek – im starszy katalog, tym teoretycznie posiada większy stopień zaufania oraz jest lepiej podlinkowany.

Niekoniecznie musimy przy tym patrzeć na PageRank, który stracił już swoje praktyczne zastosowanie, jednak wysoki PR nigdy jeszcze nikomu nie zaszkodził. Dobry katalog powinien być solidnie podlinkowany – analizując tzn. backlinki zwróćmy uwagę nie tylko na liczbę, ale na jakość i różnorodność źródeł. Nie sztuką jest przecież zdobycie 1000 000 linków za pomocą „rumaka”. Zastanawiając się nad wyborem katalogu należy sprawdzić też jakość stron (wraz z ich opisami), które znajdują się w jego indeksie. Logicznym jest przecież, że akceptując zduplikowane opisy oraz kiepskie strony katalog może tylko stracić. Najlepiej jest też, kiedy katalog posiada unikalną skórkę nie wyglądającą jak tysiąc innych.

W dobry wygląd warto zainwestować, gdyż katalog powinien też (poza to zabrzmieć absurdalnie) być użyteczny dla ludzi, a nie dla robotów. Te najlepsze mają nawet grono użytkowników, którzy poszukują na nich godnych uwagi stron internetowych. Istotnym czynnikiem jest też cena. Darmowy katalog stron najczęściej odstaje od swojego płatnego odpowiednika z kilku prostych powodów – jeżeli człowiek za coś otrzymuje wynagrodzenie, to bardziej się do tego przykłada. Płatne katalogi nie muszą „użerać” się z masą spamu, który niestety nie pomija darmowego katalogu, dzięki czemu właściciel ma więcej czasu na przyglądnięcie się stronom oczekującym do zaakceptowania. Chociaż efekt katalogowania jest o wiele słabszy niż dawniej, warto poświęcić temu procesowi kilka dni, podczas których wybierzemy kilkadziesiąt katalogów do których warto dodać promowaną stronę.

Comments are closed.