Please assign a menu to the primary menu location under menu

Nauka i technika

Promocja strony w katalogach internetowych

Poszukując rozwiązań pozwalających nam na promocję naszej strony internetowej są katalogi stron. To ciekawa inicjatywa znana jeszcze z przed ery Google – gdy nie było skutecznych wyszukiwarek stron powstało bardzo wiele spisów witryn występujących w sieci. Jednak te spisy nie były czytelne, natłok treści i hiperłączy skutecznie utrudniał ich przeglądania i w ostatecznym efekcie zniechęcał użytkowników. Często wystarczy jedynie trzy elementy: najważniejszym jest oczywiście dobry katalog stron. Jak taki rozpoznać? Przede wszystkim brak chaosu na stronie głównej.

Przejrzysta grafika, ciekawa typografia zachęci użytkowników do przeglądania bazy stron. Ważnym kryterium jest ilość linków wychodzących z katalogu – jeśli strona główna i podstrony naszpikowane są linkami prowadzącymi do stron zewnętrznych (a nie do wpisów w tym katalogu) to zazwyczaj oznacza, że katalog ma niewielką moc SEO. Zwróćmy też uwagę na ilość wpisów w trakcie moderacji – jeśli liczba przekracza 100-200 lub jest znacznie wyższa – może to oznaczać, że właściciel porzucił moderację katalogu. Wtedy nasz wpis może nigdy nie zostać zaakceptowany i stracimy wyłącznie czas. Zwróćmy również uwagę na wpisu znajdujące się już w katalogu – jeśli to bełkotliwe teksty nie posiadające większego sensu to zapewne moderator przyjmuje również strony bardzo niskiej jakości. A znajdować się w tak niedoborowym towarzystwie raczej nie wypada.

Drugi ważny element to dobra treść wpisu. Starajmy się, aby każdy wpis, który dodajemy był unikatowy. Nie powielajmy treści poprzednich wpisów, starajmy się bogato opisać zawartość strony (lub ofertę firmy w przypadku katalogów firmowych). Jest to trudna sztuka, ponieważ przy setnym wpisie będzie ciężko nie powtarzać pewnych zwrotów i sformułowań. Jednak w takiej sytuacji pomogą nam słowniki synonimów. Jeśli nie mamy czasu na przygotowanie takich wpisów – zamówmy opisy o profesjonalnego copywritera. Unikatowy opis ułatwi indeksację wpisów w wyszukiwarkach co wpłynie na pozycję naszej strony.

Ostatni, trzeci element, to wybór rodzaju wpisu. Zazwyczaj dostępne są wpisy bezpłatne, wpisy darmowe pod warunkiem umieszczenia linka zwrotnego oraz tzw. wpisy premium. Wpisy z linkiem zwrotnym stanowczo odradzam – często stracimy na tym więcej niż moglibyśmy zyskać. Wpisy darmowe pozwalają na dodanie do kilku (1-4) kategorii, jednak nie dają nam zbyt wielu dodatkowych korzyści (oprócz oczywistego występowania w katalogu). Najlepszym rozwiązaniem są wpisy premium, jednak ich koszt często przekracza 5 a nawet 10zł. Ultimatum są tzw. multikody, które pozwalają zaoszczędzić poprzez zakup kodu np. 10-krotnego użytku (do tego samego lub różnych katalogów jednego autora bądź jednej grupy). Oczywiście, że tak! Jeśli chcemy poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarkach internetowych oraz zdobyć nowych odwiedzających (co w przypadku stron firmowych może przełożyć się pozytywnie na liczbę klientów) – dodawanie swojej strony do katalogów jest nieodłącznym elementem promocji. Nie zwlekaj i wybierz dobry katalog stron!

Comments are closed.