Please assign a menu to the primary menu location under menu

Nauka i technika

Skuteczne katalogowanie

Na temat katalogowania stron powstało już wiele publikacji, zarówno tych książkowych jak i tych internetowych. Nie we wszystkich artykułach jednak autorzy dokonywali podziału tej czynności. A taki podział w perspektywie czasu obecności witryny w internecie jest istotny. Katalogowanie można podzielić na dwa rodzaje: Katalogowanie o tzw. profilu bezpiecznym sprowadza się przede wszystkim do pozycjonowania strony z ich ręcznym umieszczaniem w wartościowych katalogach stron. W internecie bez większych problemów można wyszukać sporą liczbę mocnych katalogów stron, a przy odrobinie szczęścia można również odnaleźć wiele ich zupełnie darmowych odpowiedników.

Wartościowy katalog stron to przede wszystkim serwis, który ma Page Rank wyższy od cyfry zero i należy do serwisów moderowanych, które posiadają swój wewnętrzny regulamin. Katalog www, który przyjmuje wszystkie zgłoszenia jest traktowany jak śmietnik. Internauci unikają takich serwisów, gdyż poszukują oni witryn aktualnych, wartościowych i wolnych od spamu. Wracając do tematu bezpiecznego katalogowania. Do bezpiecznego wariantu tej czynności należy zaliczyć prace bez wspomagania gotowymi „super programami”, które za pozycjonera odrabiają codzienną lekcję z pozyskiwania cennych linków zwrotnych wiodących do pozycjonowanej witryny. Samodzielne katalogowanie witryny jest z pewnością o wiele bardziej czasochłonne i wymaga zamieszczania do każdego zgłoszenia witryny w katalogu jej unikalnego opisu. Natomiast w końcowym efekcie daje ono bardzo poważne fundamenty do zbudowania mocnej pozycji strony w wyszukiwarce. Algorytm Google w aspekcie ustalania pozycji danej witryny kierunkuje się m. in. ilością unikalnych informacji zamieszczonych w sieci związanych z dana stroną.

Krótko mówiąc, im więcej jest w internecie dostępnych informacji na temat danej witryny tym jest dla niej lepiej. Katalogowanie witryn o znaczeniu mniej wartościowym tzw. pozbawionym profilu bezpiecznego to przede wszystkim pozycjonowanie stron z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju „super pomocnych programów”. Wiadomym jest, że korzystając ze wsparcia technicznego zawartego w programach pozycjonujących oszczędza się czas i w dosyć szybki sposób można wynieść witrynę w górne rejony wyszukiwarek. Jednak w perspektywie czasu funkcjonowania witryny są to działania mało korzystne. Algorytm Google jest mądrze skonstruowany i w swoich badaniach poszczególnych witryn znajdujących się w internecie jest bardzo dociekliwy.

Zatem jeżeli ktoś nie uczciwie pozycjonuje swoją stronę to jest to tylko kwestią czasu kiedy pierwotnie osiągnięty bardzo dobry wynik, uzyskany w szybkim czasie zacznie nagle słabnąć i notować coraz to niższe pozycje w wyszukiwarce. Algorytm Google po pewnym czasie dostrzeże niedozwolony sposób katalogowania witryny i w ten sposób wystawi mu notę. Dlaczego tak się dzieje? Otóż w prostych słowach, katalogowanie z wykorzystaniem programów pozycjonujących jest dla Google grą, która łamie zasadę fair play. Korzystając z programów wspomagających można zyskać po kilkadziesiąt linków z różnych stron, co dla Google jest nie naturalne. Oprócz tego, w tych kilkudziesięciu np. katalogach stron będą zawarte zawsze te same powtarzające się opisy witryny. A więc, mimo pozyskiwania większej ilości stron, na których witryna posiada odnośniki nie będzie się zwiększała ilość informacji dostępnych w internecie na temat witryny. Mając na względzie przedstawione powyżej dwa zestawienia porównawcze, podczas dokonywania wyboru sposobu katalogowania, najwłaściwszym wyborem prowadzącym do odniesienia sukcesu witryny w internecie wydaje się być sposób bardziej wymagający. Oczekujący od pozycjonera większego zaangażowania w podejmowanych działaniach, które w końcowym efekcie dadzą upragnione wyniki. A więc wysoką i co najważniejsze trwałą lokatę witryny wyszukiwarce internetowej.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.