Please assign a menu to the primary menu location under menu

Nauka i technika

Słyszałeś o pozycjonowaniu?

Zagadnienia dotyczące marketingu w sieci staja się coraz popularniejsze, w końcu już nie tylko z roku na rok, z miesiąca na miesiąc ale nawet z tygodnia na tydzień zwiększa się liczba użytkowników sieci, w tym użytkowników wyszukiwarek. Jak do tej pory prym na rynku wiedzie Google, w większości krajów pozostawiając konkurencję daleko w tyle.

O znaczeniu Google chyba nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Ilu z nas poszukując informacji posługuje się wyszukiwarką? Ilu z nas ustawiło już google.pl jako stronę startową, którą odwiedza kilka razy dziennie? Ilu z nas po otrzymaniu odpowiedzi w ogóle zagląda na druga stronę wyników? Ilu z nas zatrzymuje się już na pierwszej 10 wyników? Ilu z nas dzięki wyszukiwarce trafiło znalazło poszukiwane informacje? Z pewnością wielu. Dowodzi to tylko o ogromnym znaczeniu zajmowanych przez konkretne witryny pozycji w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Jednak nie ma się co łudzić, iż kolejność wyświetlanych stron jest przypadkowa – tak naprawdę bardzo często jest po prostu wynikiem działań pozycjonerów, specjalizujących się w tej dziedzinie. Ale jak oni to robią?

W zależności od trudności interesującej nas frazy cały proces może trwać od kilku do kilkunastu tygodni, a w skrajnych przypadkach nawet kilka do kilkunastu miesięcy. Wszystko zależy od popularności, częstotliwości wyszukiwania słowa kluczowego i działającej na tym polu konkurencji. Pierwszym etapem prac jest najczęściej właśnie wybór odpowiednich słów kluczowych, dobranych nie tylko ze względu na ilość zapytań, ale również pod kątem wpisujących je użytkowników. Zastanawiamy się więc kogo chcemy zainteresować nasza ofertą, jakie słowa kluczowe może wpisywać w polu zapytania wyszukiwarki nasz potencjalny klient i na tej zasadzie dobieramy najbardziej optymalne frazy. Profesjonalne pozycjonowanie w kolejnym etapie prac, w większości przypadków polegać będzie na audycie witryny, podczas którego pozycjoner dokonuje analizy serwisu internetowego i w razie potrzeby przygotowuje konieczną do wykonania listę poprawek. Zwraca przy tym uwagę m.in. na gęstość rozmieszczenia słów kluczowych, poprawność sformułowanych znaczników meta, strukturę nagłówków, adresów url.

Wszystko po to, by witryna stała się jak najbardziej przyjazna wyszukiwarce i jej robotom indeksującym. Po wprowadzeniu zmian przychodzi czas na budowę link popularity witryny – czyli zdobywanie wartościowych linków do niej prowadzących, opisanych odpowiednimi anchor tekstami. Dążąc do zajęcia przez witrynę wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania należy pamiętać o zasadzie, iż nasze działania nie powinny wzbudzać podejrzeń – muszą być prowadzone w sposób jak najbardziej naturalny.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.